Er zijn een paar landen waarvan ik denk dat het een goede plek zou zijn om een tour te doen na het eenvoudig chopper kopen. De belangrijkste voor mij zijn: Het Verenigd Koninkrijk zou een goede optie zijn met al die geschiedenis, cultuur en eten. Duitsland en Italië zijn geweldig voor het rij-aspect van de tour, maar net zo spannend voor het culturele aspect. Spanje is een gemakkelijke plaats om je motor gestolen te krijgen en de wegen zijn er vaak nat, dus dat vind ik moeilijk. Japan is een geweldig land voor de rijervaring en voor de stranden, maar niet zo goed voor de rest van de dingen waar ik naar op zoek ben.
Lees je goed in voor dat je gaat
Zoals je ziet, is het niet de gemakkelijkste keuze. De vrijheid en de keuze is wat zo geweldig is aan het motorleven, maar het creëert ook de grootste uitdagingen. Het vergt toewijding, lef en toewijding om een leven lang door te gaan met een kawasaki vulcan winkel. Het is niet moeilijk om in Thailand te leven, maar je moet je wel aanpassen aan het leven met beperkte stroom, de hitte en de vervuiling. Ik rijd al meer dan 10 jaar in Thailand, dus ik heb me aangepast. Je moet je motor kennen, maar ook de wegen die je neemt. Het weer in Ierland is de meeste tijd prima. Ik ben hier nu 8 jaar, dus ik ken de Ierse wegen en de wegen in Europa die ik neem.
Rijd je veel op lokale wegen?
Sommige mensen delen de weg graag, maar er zijn ook idioten die het gewoon gevaarlijk maken. Sommige wegen zijn altijd slechter dan andere en deze plekken worden belicht in de berichten waarover ik schrijf. Wat is het geheim van hier rijden? Eigenlijk zijn het de wegen in combinatie met de harley davidson sportster winkel. Ze zijn meestal teer en zijn net verkeersdrempels, maar het zijn lange verkeersdrempels. De Aussie wegen zijn veel gladder. Motorrijden in Thailand is goed, maar de wegen zijn niet perfect. De kwaliteit van het wegdek varieert enorm van weg tot weg.
Ik denk dat dit vooral komt omdat Thailand het meest bergachtige land ter wereld is. Het land is vrij goedkoop dus er zijn overal enorme infrastructuurprojecten aan de gang. Maar er zijn zoveel straten met verkeersdrempels dat ze alles hobbeliger en moeilijker maken. Het is maar goed dat de wegen als verkeersdrempels zijn, want dan hoef je je geen zorgen te maken over de grote gaten in de weg en de kuilen. Wat te doen als het regent of koud is? Dit is een groot ding en kan een enorm probleem veroorzaken.
Als het regent, moet je je inpakken omdat het vochtig is. Je moet het gewoon uitzitten, maar je kan dan wel even kijken naar een eenvoudig gashendel kopen. Als het koud is, moet je je inpakken met veel lagen. Het is niet hetzelfde als rijden in Sydney. Als je in Sydney rijdt, is het niet zo vochtig, dus je kunt de ventilatieopeningen een beetje open zetten en dan komt het wel goed. Thailand is net als rijden in LA. Als het overdag heet is, zal het ’s nachts kouder zijn. Ik heb een thermische deken die ik graag om doe, maar dit is erg persoonlijk, mijn vrienden doen het bijvoorbeeld niet.